Ga direct naar inhoud
Samenwerkingsverband GO
  • Voor ouders
    • Wat is een samenwerkingsverband?
    • Ondersteuning op school
    • Basisonderwijs
    • Zorgplicht
    • Voortgezet onderwijs
    • Ouderbetrokkenheid
    • De Onderwijsconsulent
    • Veelgestelde vragen
  • Voor scholen
    • Basisonderwijs
    • Aanmelding nieuwkomers
    • Voortgezet Onderwijs
    • Team Schoolondersteuning
    • Loket Onderwijs-jeugdhulp
    • Ontwikkelingsperspectief
    • Toelaatbaarheidsverklaring
    • Zorgplicht voor scholen
    • Werkgroepen
      • Ondersteuningsplanraad
  • Over ons
    • Onze scholen
    • Het Team
    • Expertises
      • Kernteam
    • Met partners
      • De Onderwijsconsulent
    • Bestuur
    • Kwaliteitsbeleid
  • Voor ouders
    • Wat is een samenwerkingsverband?
    • Ondersteuning op school
    • Basisonderwijs
    • Zorgplicht
    • Voortgezet onderwijs
    • Ouderbetrokkenheid
    • De Onderwijsconsulent
    • Veelgestelde vragen
  • Voor scholen
    • Basisonderwijs
    • Aanmelding nieuwkomers
    • Voortgezet Onderwijs
    • Team Schoolondersteuning
    • Loket Onderwijs-jeugdhulp
    • Ontwikkelingsperspectief
    • Toelaatbaarheidsverklaring
    • Zorgplicht voor scholen
    • Werkgroepen
      • Ondersteuningsplanraad
  • Over ons
    • Onze scholen
    • Het Team
    • Expertises
      • Kernteam
    • Met partners
      • De Onderwijsconsulent
    • Bestuur
    • Kwaliteitsbeleid
  • Actueel
  • Agenda
  • Werken bij
  • Contact
HomeInfopleinNieuwsOuderplatform Hoogbegaafdheid

Ouderplatform Hoogbegaafdheid

26 januari 2022

Woensdagavond 23 februari jl. was er een online ouderplatformbijeenkomst waarbij we nadachten over het thema ‘het volgen en begeleiden van het hoogbegaafde kind’. Lijnie Reijers (orthopedagoog generarlist), Dorien Oskam (directeur) en Hanneke Berens (gezinstherapeut), allen bestuurder bij Haviq vertelden ons meer over dit thema. Aan de hand van informatie, praktijkvoorbeelden en verschillende modellen werd ons uitgelegd dat er geen standaard hoogbegaafd kind is en er ook geen standaard aanpassingen zijn voor elk hoogbegaafd kind.

Het model van Delphi helpt ons om te zien welke factoren en kenmerken een belangrijke rol spelen en zich laten zien wanneer we spreken over hoogbegaafdheid. Deze verschillende elementen beïnvloeden het zelfbeeld van het hoogbegaafde kind.

Ook de cognitieve functies in relatie tot de executieve functies kregen de aandacht. Het ontwikkelen van de executieve functies vraagt veel aandacht, omdat dit inzicht geeft in het eigen leerproces.

De presentatie in beeld, met het besproken Delphi-model, treft u aan in de download.

Presentatie ouderplatform HB
Naar overzicht

Blijf op de hoogte!

SWV GO

  • Voor ouders
    • Wat is een samenwerkingsverband?
    • Ondersteuning op school
    • Basisonderwijs
    • Zorgplicht
    • Voortgezet onderwijs
    • Ouderbetrokkenheid
    • De Onderwijsconsulent
    • Veelgestelde vragen
  • Voor scholen
    • Basisonderwijs
    • Aanmelding nieuwkomers
    • Voortgezet Onderwijs
    • Team Schoolondersteuning
    • Loket Onderwijs-jeugdhulp
    • Ontwikkelingsperspectief
    • Toelaatbaarheidsverklaring
    • Zorgplicht voor scholen
    • Werkgroepen
      • Ondersteuningsplanraad
  • Over ons
    • Onze scholen
    • Het Team
    • Expertises
      • Kernteam
    • Met partners
      • De Onderwijsconsulent
    • Bestuur
    • Kwaliteitsbeleid

Bekijk ook

  • Over ons
  • Infoplein
  • Werken bij

Algemeen nummer

0187 - 48 37 77

maandag - vrijdag 8.00 - 17.00 uur
Tijdens de schoolvakanties (regio Midden) zijn wij gesloten.
Naar contact

© 2025 Samenwerkingsverband GO

  • Privacy- en cookieverklaring
  • Disclaimer
  • Website door Nedbase